Es respecta la diversitat cultural, religiosa i lingüística. Totes les persones són iguals davant la llei.
Comas i Solà:
- No faltar el respecte a ningú
- Parlar amb totes les persones, sobre la cultura, religions, i llengües per a aprendre a respectar les decisions de cada persona
- La creació d’una associació de ensenyança de diferents idiomes a escoles i llocs públics
Verdaguer:
- Tothom ha de respectar la llengua dels demés
- Tenir més assignatures optatives de idiomes a l’escola
- Posar els cartells amb els 4 idiomes més parlats del món
- Que hi hagi més centres públics per aprendre llengües
- Més subtítols en diferents idiomes
- Utilitzar els jocs per a conscienciar a nens i nenes sobre aquesta diversitat
Escola Mare de Déu del Coll- Horta Guinardó:
- Parlar el màxim de llengües d’acord amb la nostra capacitat d’aprenentatge
- No riure’s dels demés per parlar un altre idioma
- Evitar els comentaris discriminadors
- Ajudar a la gent d’altres països a integrar-se i intentar ensenyar el nostre idioma
- No desconfiar d’una persona per parlar una llengua que no conec o no se parlar
- Que a les escoles s’ensenyin més llengües
- Que els llibres estiguin a la venta en tots els idiomes disponibles
- Tenir dret a expressar-te en la teva llengua natal
- Tothom té dret a escollir la llengua que vol parlar
- Fer un programa de radio que cada 5 minuts canviï de llengua
Institut Les Corts:
- Promoure les classes extraordinàries de llengües per als immigrants
- Tenir la llibertat d’aprendre qualsevol idioma
- Fomentar el interès per la diversitat lingüística
- Tothom té dret a parlar la llengua que vulgui
- Potenciar l’ensenyament d’idiomes a les escoles
- No donar més importància a una llengua que a un altre
- Protegir les llengües poc parlades
- Fer que al cinema hi hagi més diversitat de llengües
- Mostrar respecte i interès per les altres llengües
Escola Piaget:
- Aprendre el màxim d’idiomes possibles
- Crear cançons amb més d’un idioma
- Respectar les llengües de les altres persones
- Jocs amb molts idiomes
- Fer classes gratuïtes de idiomes per gent que no es pot permetre pagar-les
- Crear més escoles d’idiomes
- Fer activitats amb gent d’altres països
Institut Poeta Maragall:
- Fer més escoles públiques i menys concertades
- No insultar a qui parla una llengua que no sigui la meva
- Fer quedades amb persones d’altres països
- Aprendre més idiomes a les escoles, instituts
- No pensar que per ser d’un altre país la persona ha de ser dolenta
Jesuïtes Kostka:
- Fer una revista que parli de totes les cultures, llengües,etc
- Fer una escola per a nens que vulguin aprendre molts idiomes
- Fer un casal d’estiu on hi hagi gent de diferents cultures, religions i llengües sense faltar el respecte
- Fer una samarreta amb gent de diferents llocs del món i al mig posar una frase mostrant el respecte a la gent de totes les nacionalitats
Institut Lluis Vives:
- Hem de respectar a totes les persones, parlin la llengua que parlin
- Fer tallers de llengües gratuïts
- Canviar les matemàtiques de l’escola a l’anglès
- Que cadascú pugui parlar la seva llengua allà on vulgui
- Fer diaris amb diferents idiomes
- Tots els idiomes tenen la mateixa importància
Mendez y Pelayo:
- Tothom tenim dret a parlar molts idiomes
- Promocionar més tallers d’idiomes gratuïts
- No discriminar les persones per la llengua que parlen
- Que els altres em parlin en la seva llengua
Institut Jaume Balmes:
- Que en els instituts i escoles s’ensenyin més idiomes
- Que als diaris i revistes hi hagin pàgines en altres idiomes
- Totes les llengües són iguals
- Fer més idiomes oficials
- No molestar-nos si sentim parlar a gent en altres idiomes
- Fer telenotícies en diferents idiomes
- Fer més obres de teatre en anglès
- No hi ha cap llengua per sobre d’una altre