Programa d’activitats

En aquest apartat podeu trobar, i descarregar, la proposta d’activitats de les entitats que col·laboren en el Dia de la Diversitat i la guia didàctica amb les sessions educatives proposades pel Departament de Promoció de la Infància, de l’Àrea de Drets Socials de l’Ajuntament de Barcelona, per a realitzar als centres escolars.

Certificat per al professorat:
En aquesta edició, el professorat inscrit podrà obtenir un certificat de formació concedit pel Consorci d’Educació de Barcelona. Accediu al formulari d’inscripció per docents on trobareu tota la informació. A l’inici de curs, és publicarà a la guia didàctica 2017.

.


Activitat #1 – Quins són els drets fonamentals

A través de diferents accions grupals l’alumnat descobreix quins són els drets fonamentals recollits a la Declaració Universal del Drets Humans. Aquesta sessió de treball es duu a terme en els centres escolars prèviament a les jornades del Dia de la Diversitat. Està dinamitzada per una educadora o un educador i té una durada d’1 hora.

Objectius:
• Donar a conèixer els drets fonamentals que es treballaran durant el Dia de la Diversitat.
• Conèixer exemples de vulneracions dels drets humans.
• Per al professorat: aprendre a detectar i actuar davant les situacions de vulneració de drets dins del centre educatiu.

activitat01


Activitat #2 – Jornades del Dia de la Diversitat

Els propers 6, 7, 8 i 9 de novembre, de 9 a 14h, se celebraran les Jornades del Dia de la Diversitat a Can Batlló (districte de Sants). Aquestes jornades ( cada centre escolar només assistirà un dia que es consensuarà prèviament amb l’organització) estan dissenyades com un conjunt de diferents tallers i accions liderades per diverses entitats i associacions de la ciutat que treballen en l’àmbit dels drets humans.

A més, diverses entitats ofereixen una activitat dirigida al professorat. Aquesta activitat és imprescindible per aquells/es docents que vulguin obtenir el certificat de formació concedit pel Consorci d’Educació.

Objectius:
• Conèixer quins drets fonamentals treballen les diferents entitats participants.
• Conèixer quines actuacions es duen a terme a la ciutat per lluitar contra la vulneració dels drets humans.
• Identificar accions que poden protagonitzar els i les joves per la defensa dels drets .

activitat02


Activitat #3 – I jo, què hi puc fer?

Sessió posterior a la jornada del Dia de la Diversitat que es realitza novament al centre educatiu amb el suport de la mateixa persona que va dinamitzar la primera activitat i té una durada d’una hora.
Es treballa amb l’alumnat per tal d’assumir un compromís personal i grupal relacionat amb els drets humans i la millora de l’entorn social. Aquesta acció té com a objectiu plantejar les bases per l’activitat d’ampliació escollida pel grup que executa durant els mesos següents amb la col·laboració del professorat i que, conjuntament amb la resta d’aportacions dels diferents centres educatius, configura la Guia Jove dels Drets Humans.

Objectius:
• Consolidar els coneixements treballats durant aquesta jornada.
• Identificar accions que podem dur a terme per lluitar contra la vulneració dels drets humans.
• Assumir un compromís amb el nostre entorn en relació amb la defensa i consolidació d’aquests.
• Per al professorat: aplicar els coneixements obtinguts en la realització de l’activitat de llarga durada durant la jornada del Dia de la Diversitat per orientar el grup escolar en la recerca d’accions per lluitar contra la vulneració dels drets i sumar-se al compromís adquirit per l’alumnat.
• Plantejar una activitat d’expressió artística per realitzar amb el grup durant els mesos de Gener i Febrer.

activitat03

.

Recursos didàctics

Si voleu ampliar la informació sobre els Drets Humans i tenir accés a més recursos online per completar les activitats,
visiteu també l’apartat Entitats i Banc de Recursos Didàctics.

Entitats i Banc de Recursos Didàctics

adorn05