Respecte a les persones

La dignitat humana és inviolable. Serà respectada i protegida. Ningú no podrà ser sotmès a tracte degradant. Tota persona té dret a la seva integritat física i psíquica.

Part dels articles 1, 3 i 4 de la Carta dels Drets Fonamentals de la Unió Europea.Part dels drets lligats a accions positives de la Carta de Ciutadania de Barcelona.

Institut Jaume Balmes

  • En cas d’alguna agressió o discriminació, faria una xerrada ales víctimes i agressors per tal de fer veure a l’agressor, el dolor físic o psiíquic que pot causar
  • Defensar a les persones que estiguin patint una agressió tant física com psíquica
  • No explicar o evitar acudits racistes, per tal de no fer mal a una persona
  • Fer veure una pel·lícula o un documental a la persona per tal de que vegi com se sent la víctima i a continuació, fer una reflexió
  • No jutjar a les persones pel seu origen
  • No dir als bars o bazar “chinos”
  • No dir adjectius o malnoms menyspreables o ofensius
  • No faltar al respecte dient “negre” o “nigger” pel seu color de pell
  • Integrar a les persones física i psíquicament
  • Respectar la dignitat de les persones
  • No degradar a les persones
  • Tractar a totes les persones amb respecte i igualtat. No violar la seva dignitat, integrar a totes les persones, tant física com psíquicament

Escola Regina Carmeli d’Horta

  • Defensar-lo i si una persona més forta que jo, avisar a una altra persona
  • Defensar-lo dels altres nens que l’insulten
  • Avisar a alguna persona que pugués defensar a una persona amb la que una altra s’hi està ficant, si jo no puc
  • Si algú es fica amb una persona de color o amb algun problema, intentaria ajudar-la i diria que a algú que el renyés pel què ha fet
  • No ignorar a les persones. Respectar persones
  • Respectar els drets humans de cadascú
  • No discriminar a algú per com és o pel seu comportament. Tots: tracatr a tothom per igual, sigui com sigui
  • Evitar discriminar a la gent i corregir a qui ho faci. Tractar a tothom per igual, sigui com sigui
  • No discriminar a la gent per ser d’una altra cultura, o país. Tractar a tothom igual, sigui com sigui
  • Si em trobo una persona de color demanant, no dir-li “ves a treballar, ets un mandrós de merda”, si no ajudar-lo i donar-li una moneda
  • No ficar-se amb el color de pell
  • No insultar a les persones
  • No jutjar a les persones per ser diferents
  • No insultar a les persones
  • Defensar i respectar a les persones que tenen una manera diferent de pensar diferent
  • Fer mitjançant anuncis o associacions que la gent sigui conscient de que ha de respectar a tothom
  • No discriminar a les persones per diferents que siguin
  • No discriminar ni fer bullyng a ningú per com són
  • No jujtar a ningú pel seu nivell d’intel·ligència perquè pot haver rebut una educació diferent segons l’escola o lloc de procedència
  • Respectar i ajudar a les persones tal com són
  • Respectar i acceptar les persones tal com són
  • Respectar a les persones de diferent sexe, diferent físic i psíquic
  • Crear un esdeveniment social on tothom pugui accedir a veure i entendre com moltes persones segueixen sent discriminades. I conscienciar-los!
  • Posar un vídeo/pel·li d’una persona discriminada per saber com és
  • Respectar a les persones amb problemes físics o mentals, com els de síndrome de down
  • Realitzar una activitat en la qual participes sent la que ha patit aquests maltractes i faltes de respecte, perquè tant joves com adults sàpiguen la realitat que envolta a aquesta gent
  • Crear una activitat social en la qual, persones que tenen aquests maltractes, fassin xerrades i activitats per fer veure a la gent la seva realitat
  • Aguantar-se a l’hora de dir alguna cosa ofensiva a alguna persona
  • Tots mereixen respecte com nosaltres mateixos
  • Tenir empatia perquè m’agradaria que la tinguessin amb mi
  • Respectar els negres i morens
  • Que tothom respecti els demés sense importar l’origen, color i sexe
  • Enviar a un diari exemples de persones a les que no se les respecte per tal de fer pensar als lectors
  • Fer una manifestació o anar a una sortida com a voluntaris
  • Dir-li a la gent que es posin en la pell d’aquella persona, que són iguals que els altres i no tenen per què dir-los-hi això

Institut XXV Olimpiada

  • Parlar amb ells i dir-los que respectin

Institut Sant Andreu

  • Fer vagues de dones que no netegin, ni cuinin i que els homes es donin compte que també ho poden fer ells
  • Pel respecte a les persones podríem fer una xerrada i comentar el vídeo per a què la gent pugui saber qué és el respecte a les persones
  • Raonar amb aquella persona per a què accepti els homosexuals. Si el cas és greu, denunciar-lo
  • Raonar amb aquella persona per a què accepti els homosexuals. Si el cas és greu, el pots denunciar
  • Fer un comité per parlar sobre el respecte de les persones
  • Parlar amb la persona i si no fa cas, denunciar-la
  • Hem de tractar per igual a tothom, encara que siguin de diferents orientacions sexuals
  • Crear una mena d’associació per a les persones menyspreades i fer que expressin el què senten
  • Per fer que la gent et respecti, abans de tot, hem de respectar-los nosaltres
  • Per fer que la gent et respecti, abans de tot, hem de respectar-los nosaltres
  • Tractar a tothom per igual i si incompleix aquest dret intervenir, i fer el possible per complir-ho
  • Decir a las personas que respeten. Hacer una manifestación hacia el respeto
  • Decir a las personas que respeten. Hacer una manifestación hacia el respeto
  • En el caso que veamos que alguien tiene una actitud racista, nos comprometemos a responder
  • Si alguien falta al respeto a otra persona por su color, pedir a otra persona que intervenga para hacer que le pidan perdón
  • Avisar a la persona que falta al respeto
  • Enseñarles lo que ellos no saben y que yo sepa, para que así aprendan más cosas y sepan qué es el respeto
  • Para aprender a respetar hay que llevarlo a un centro cívico y que estén siempre a su lado
  • Que tots som iguals i no s’ha de tractar a ningú millor que un altre. Parlar sense violència
  • Fer un joc de rol. Parlar sense violència
  • Hem de respectar a tota la gent, no importa si són d’un altre país o d’un altre sexe
  • Hem de respectar la forma de ser de qualsevol persona i la seva dignitat
  • La gent ha de respectar als altres tant si són homes com dones o si són d’un altre país
  • Castigar les acciones racistes fent hores a la comunitat o fins i tot amb penes de presó

Patufet

  • Proposar a algú que digui si la persona és culpable
  • No discriminar a la gent amb malalties físiques o psíquiques, respectar-los
  • Ser empàtic. Fer un debat amb persones de difernts cultures, intercanviant idees amb respecte
  • Ser voluntari per ajudar a centres per aquestes persones i proporcionar-los varies possibilitats d’integrar-se a la societat
  • Paz y amor
  • No jutjar a la gent sense conèixer-la a ella ni a la seva història
  • No deixar de banda a la gent d’altres cultures. Tots podem ser companys i si no, respectar-nos els uns als altres
  • Avisar a la policia quan estan abusant d’un menor d’edat
  • Respectar a tota la gent i no menysprear-la
  • Respectar i ajudar
  • Que vingui una persona a fer una xerrada i ens expliqui una cosa que els hi hagi passat
  • Respectar a tothom i cridar l’atenció a la gent que no ho faci
  • Si és greu recórrer a algú disposat a judar-te en la teva situació
  • Respectar-nos com a classe i si algú no ho fa, parlar amb ell per a què entri en raó

Sant Josep-Gràcia

  • Tenir respecte als altres companys
  • Respecte a les persones
  • Respectar, no hem de veure a les persones d’altres països com a brossa
  • No riure’s de ningú, quan tothom és igual, ningú és diferent
  • Respectar a totes les persones
  • Respectar el dret d’altres persones com el dret a ser homosexual
  • No podem pegar, maltractar, violar, insultar

Pérez Iborra

  • Respectar a les persones que et respecten (respecte mutu)
  • Respectar a les persones que no s’ho mereixen
  • Respectar a la gent que no et respecta
  • Exposar situacions reals en primera persona sobre el maltracte a la diferència ètnica per sensibilitzar
  • Hem de tractar amb el mateix respecte que qualsevol altre persona considerada “normal”
  • Respectar a tothom buscant la part bona de cadascú

Vedruna-Gràcia

  • Conscienciar als nens petits sobre la homosexualitat, que no la vegin com una cosa dolenta de la societat
  • Manifestar-nos i reivindicar el dret a l’homosexualitat
  • No fer bulling a les persones que no s’han integrat bé
  • Fer una campanya en contra de la violència de gènere per conscienciar a la gent de que si algun dia el peguen, ho facin saber en comptes de no dir res
  • Evitar fer bulling a lgú o intentar iniciar una campanya en contra
  • Si veus violència, trucar o enfadar-te
  • Organitzar campanyes en els llocs on això es recolzi
  • S’hauria de veure com una cosa normal i intentar que no es discriminés ningú, ni se’ls fes bulling per culpa d’aquests motius
  • Ayudar a las minorías étnicas a instalarse y respetar su cultura
  • Respectar el torn de paraula a classe

Institut Les Corts

  • Fer una obra de teatre dels sentiments de la dona davant el maltractament
  • Una manifestació contra la homofòbia
  • Hem de respectar a tothom i això ho podríem fer fent que tothom es posi al lloc de l’altre per entendre’ns millor

SES Comas i Solà

  • Respectar i ajudar a tot el món
  • Respectar a les persones
  • Cultivar els valors dels estudiants des de petits
  • Crear un futuro en el cual no se juzguen a las personas por sus rasgos, origen o género
  • Respetar sobre todas las cosas
  • Ajudar a no faltar al respecte a les persones d’una altra orientació sexual

Escola Especialitzada La Sagrera

  • Respectar els art. 7,8,9,14 i 18 de la carta dels drets fonamentals de la Unió Europea
  • No maltractar a les famílies i no abusar
  • Tractar bé a els famílies
  • Fer cas al pare i a la mare
  • Respectar a la mare i el pare
  • Ajudar a la mare a fer les feines de casa
  • Cuidar-nos els uns als altres, no pegar-nos
  • Comunicar-nos i respectar-nos, siguem com siguem
  • Convivència, siguem com siguem
  • Cuidar-nos els uns als altres, no pegar-nos
  • Comunicar-nos i respectar-nos, siguem com siguem
  • Cuidar-nos els uns als altres i no pegar, siguem com siguem
  • Respectar els altres
  • Respectar a les persones

Institut Menéndez Pelayo

  • Que la gent aprengui a respectar a les persones tal com són
  • No insultar, pegar, barallar-se, maltractar-nos…
  • tothom ha de ser respectat pel seu sexe, cultura i raça
  • Respecte mutu

Escola Gravi

  • Respectar les persones per les seves cultures i religions. Es podria fer una xerrada per informar a la gent
  • Fer una reunió amb tots els països del món i fins que no trobin una solució no poden sortir de la reunió
  • Fer propaganda als carrers, en els arbres i les parets
  • Fer un anunci televisiu anunciant que s’ha de respectar a les persones i fomentar-ho també per ràdio
  • Respectant les persones i enviar a tothom un correu dient que respectin ells també

Institut Joan Salvat Papasseit

  • Haurien de mostrar als demés coses positives de la seva cultura
  • Hauríem d’ajudar en cas de que veiessim a algú discriminant a algú altre per ser d’una minoria ètnica

Institut Príncep de Girona

  • Manifestació contra la desigualtat per raó ètnica
  • Concienciación

Institut Vila de Gràcia

  • Fer una cadena humana amb totes les persones que han violat la seva integritat física i psíquica
  • Manifestar-se contra les desigualtats de les persones
  • Defensar sempre a la persona afectada i així les persones que l’ataquen, vegin que no està bé el què fan
  • Enviar una carta a les Nacions Unides amb una recollida de firmes
  • Fer una campanya (repartir panflets, penjar cartells)
  • Recolzar a la víctima i dir a l’assetjador que s’adoni del què està fent
  • Explicar el què passa a un adult o policia
  • No tenir prejudicis sense conèixer la persona només pel seu color de pell o religió
  • Denunciar una persona que discrimini a una altra
  • Denunciar-ho. Recórrer a algú que ens pugui ajudar, com ara un adult

Escola Gravi

  • Fer que els policies controlin als que abusen de les persones i que investiguin els perfils dels que abusen

Institut Príncep de Girona

  • Portar aliments a un banc d’aliments per donar-los a gent amb aquesta necessitat
  • No abusar dels animals
  • Colaboración con todas las propuestas
  • Dret a ser respectat
  • Quan una persona tingui problemes econòmics, enlloc de criticar-la, intentar ajudar-la amb tot el què pugui